به گزارش روابط عمومي امين، دومين سمينار بازاريابي خدمات مالي و ابزارهاي مالي با رويکرد بازار سرمايه و بانک روز پنجشنبه 14 آبان در محل هتل المپيک تهران برگزار شد.

در اين همايش مدير عامل شرکت تامين سرمايه امين و رييس کميسيون بازار پول و سرمايه اتاق تهران؛ بازاريابي را به سه دسته کالايي، مصرفي ،و صنعتي و خدمات تقسيم کرد و گفت: بازاريابي خدمات بويژه خدمات مالي با بازاريابي صنعتي و مصرفي بسيار متفاوت است.

دکتر علي سنگينيان بازار سرمايه همچنين مهمترين معيارهاي انتخاب تامين سرمايه توسط مشتريان را عواملي از قبيل قيمت، گزارشهاي پژوهشي، خدمات مالي اقتصادي و خدمات اجراي سفارش عنوان کرد.

وي به نتايج پژوهش صورت گرفته در مورد آگاهي مشتريان از برند و خدمات ارائه شده توسط تامين سرمايه ها در تامين سرمايه امين پرداخت و افزود: بر اساس نتايج اين پژوهش که از بين حدود 80 نفر از فعالان بازار از جمله مديران مالي شرکت هاي بورسي، مديران کارگزاري ها، بانک ها و بيمه ها و مسئولان بورس صورت گرفته است حدود 80 درصد از پاسخگويان هيچ آشنايي با تامين سرمايه ها نداشته و يا آشنايي آنها در حداقل ممکن است.

 

عضو شوراي عالي بورس: راه اندازي بازار بدهي دولتي و شرکتي

حسين عبده تبريزي عضو شوراي عالي بورس نيز در اين همايش با اشاره به اينکه در کشور ما نرخ تورم 11درصد و نرخ سود بانکي 25 درصد است، تصريح کرد: کشور ما در حال حاضر در وضعيت دشواري قرار دارد و در اين شرايط بايد تصميمات جدي گرفت.

عبده تبريزي در ادامه افزود: عمده ترين مشکل اقتصادي کشور رکود تورمي است که اين امر قبل از دولت جديد وجود داشته ، به طوري که از سال 86 به بعد بودجه خانوار آسيب ديده، درآمد سرانه مردم کاهش يافته و طبقه متوسط ضعيف و هزينه ها بسيار سنگين تر از درآمد شده است.

وي همچنين به اين موضوع اشاره کرد که دولت ما بدهي قابل توجهي دارد و از طرفي نمي تواند به علت کنترل تورم پول جديدي خلق کند، هزينه ها بسيار سنگين تر از درآمد کشوراست.

عبده تبريزي عنوان کرد: درآمد امسال دولت از فروش نفت حدود 17-18 ميليارد دلار بوده که در مقايسه با 110 ميليارد دلار سال 90 بسيار ناچيز مي باشد، بنابراين دولت با اين درآمد کم قادر به پرداخت بدهي خود نمي باشد.

اين کارشناس اقتصادي ادامه داد : يک سري نهادهاي غير قانوني براي اينکه موقعيت خود را حفظ کنند و زنده بمانند، نرخ سود بانکي را تا 25الي 30 درصد افزايش داده اند که اگر اين نرخ پايين نيايد اصلاح وضعيت اقتصادي کشور غيرممکن است.

عبده تبريزي توجه به بازده و سود، به کارگرفتن اصول و مقدمات استراتژي هاي مديريت ريسک، توجه خاص به محصولات مختلف، توجه به حقوق مربوط به خريدار محصولات مالي و روشن بودن ويژگي هاي سرمايه گذار نهايي و عمده را از مهمترين عناصر در طراحي، ساخت، بسته بندي و فروش محصولات مالي برشمرد.

 

مديرعامل فرابورس: نيازمند رتبه بندي ابزارهاي مالي هستيم

امير هاموني مديرعامل شرکت فرابورس ايران نيز در اين همايش با اشاره به ديدار کشورهاي خارجي با  فرابورس رتبه بندي ابزارهاي مالي ايران را بسيار مهم دانست.

هاموني افزود: شرکت capital intelegence که در قبرس مستقر است اما مديران آن انگليسي هستند اخيرا اعلام کرده رتبه اعتباري ايران از بي به بي پلاس تغيير کرده است.

وي با اشاره به اينکه عليرغم نظريه اقتصاددان هاي کلاسيک رشد و توسعه بازارهاي مالي منجر به رشد اقتصادي مي شود تصريح کرد: اگر بازار مالي کشوري قوي باشد مي توانيم به اين نتيجه برسيم که آن کشور از لحاظ رشد اقتصادي به وضعيت خوبي رسيده است.

 

مديرعامل کارگزاري بانک کشاورزي: تنوع ابزارها زياد است

حسين خزلي خزايي دبير همايش بازاريابي خدمات و ابزارهاي مالي با اشاره به عدم شناخت کافي افراد از بازار مالي، يکي از نکات مهم در بازاريابي را شناخت و مطالعات مفصل در خصوص بازار دانست و گفت: تنوع محصولات مالي در حال حاضر آنقدر زياد شده است که سرمايه گذاران را سردرگم کرده است.

اين کارشناس بازار سرمايه تشريح کرد: عمده ترين اشتباه رفتاري استراتژيک شرکت هاي سرمايه گذاري اين بوده که مردم را مستقيم وارد بازار سهام کرده اند، در حالي که در نهادهاي مالي پيشرفته با مشتري مصاحبه مفصلي مي کنند تا مشتري را بشناسند.

داريوش روزبهانه کارشناس بازارمالي و سرمايه نيز در همايش بازاريابي خدمات و ابزارهاي مالي در خصوص ابعاد استراتژيک و آسيب شناسي نقش نهادهاي مالي در توسعه محصولات و خدمات توضيحاتي را ارايه کرد.

 

فایل سخنرانی دکتر سنگینیان در دومین سمینار بازاریابی خدمات و ابزارهای مالی را از بخش پیوست می توانید دریافت نمایید.